"realPRogram"
- Słuchacze podzieleni są na grupy zadaniowe, które w stałym składzie opracowują strategię PR dla wybranej instytucji.
- Wiedzę, którą zdobywają w trakcie wykładów i analizy przypadków aplikują w trakcie pracy warsztatowej nad kolejnymi etapami projektu - strategii PR.
- Każda grupa warsztatowa pracuje pod okiem opiekuna. Poszczególne bloki tematyczne wprowadzane są przez specjalistów z dziedziny.
Program studiów obejmuje następujące bloki tematyczne:
Public Relations Czym to się je, do czego służy, jakie jest jego miejsce w marketing mix'ie.
Zarządzanie w sytuacji kryzysowej Co to naprawdę jest kryzys, skąd się bierze, jakie są jego etapy, jak zarządzać nim samym, a jak komunikacją o nim.
Investor Relations Świat PR na giełdzie i w jej otoczeniu. Specjalistyczny PR związany z pozyskiwaniem funduszy i światem finansów.
Media Relations Techniki "kotwicy medialnej" w zastosowaniu praktycznym. Profilowanie działań PR na radio krajowe i regionalne, telewizje ogólne i specjalistyczne, firmy outdoor, portale i vortale internetowe, dzienniki, tygodniki i miesięczniki. Co "przygotować" i jak "sprzedać" medialny towar dla fotoreportera, radiowego mikrofonu, obiektywu kamery czy dziennikarskiego pióra.
PR - demon komunikacji masowej Jak - znając tajniki socjotechniki, wiedząc jak powstają trendy i mody, rozumiejąc zjawiska i zachowania społeczne oraz strukturę potrzeb mediów - panować zawsze nad sytuacją i kontrolować ją od strony komunikacyjnej. Na czym polegają mody i trendy? Komunikacja sensualna - co trzeba o niej wiedzieć oraz jak z niej korzystać.
Personalne umiejętności, wiedza i talenty w służbie PR Sztuka prowadzenia: wystąpień publicznych, prezentacji, sporów, negocjacji. Mowa ciała, stylizacja i kreowanie wizerunku osobistego, praca nad głosem.
Internal Relations Sztuka komunikacji wewnętrznej w wielkich korporacjach i mniejszych organizacjach. Motywacja, identyfikacja z marką, etyka, przepływ informacji - ich wpływ na kondycję i wizerunek firmy.
PR społeczny Relacje w grupach społecznych w zależności od wielkości i parametrów psychograficznych. PR instytucji publicznych, kultury, sztuki, charytatywny etc.
PR w regionach PR marki gminnej, regionalnej, miasta. PR w turystyce, ekologii, inwestycjach. Kreowanie produktów turystycznych, strategia kreowania wizerunku miejsca.
PR aktywny od zera Kreatywne tworzenie produktów PR - akcji społecznych i medialnych. Jak powstają eventy - zjawiska i miejsca, które media i opinia publiczna wprost uwielbiają.
Sponsoring Projektowanie systemów sponsorskich, tworzeniu benefitów, promowanie sponsorów. Metody pozyskiwania, prowadzenia i podsumowywania kontraktów sponsorskich. Praca z mediami w ramach działań sponsorowanych. Mecenat kultury i sztuki, sponsorowanie akcji komercyjnych i społecznych. Sponsoring sportu i wydarzeń masowych.
Jak badać, mierzyć i oceniać efektywność działań PR. Monitoring mediów.
"Nauka pisania" Jak stworzyć atrakcyjny opis czegoś, co atrakcyjne nie jest? Jak wydobyć w 5 zdaniach piękno i głębię? Jak pisać by być zrozumiałym? A jak by zachwycić? |